After carefully reworking the whole plane and some “weight cure” we finally made a few very successful phlights with the more than 3m long F4 Phantom from my phater. Everything works flawless!
Both turbines running reliable, all the telemetry data from the three RX and other information are monitored during flight on the radio and the electric retract system incl. the the gear doors moving exactly like on the original F4.
It is so much fun, if everything works so perfect and you have to see this impressive model in the air!
Equipment:
2x JetCat P130RX
Hacker DITEX Servos TD2612S
JETI CB-200 with 2x 2,4Ghz RX and 900Mhz Backup RX
electric retract system and brakes
7,5l CM Jets Tank + 2x UATs
A few pictures from this impressive model (more will follow):
Hallo Robin,
ich habe auch eine F4 im Bau und einige Dinge gleich mit Dir. Jedoch 2 Jetcat 160 RXI nach Rücksprache mit Gebart Silvestri sowie auch
Tankteile vom Carlos CM Jets. Als Anlage Jeti DC 24, CB 220- 3 Empfänger. Meine eigentliche Frage bzgl. Schwerpunkt und Höhenruder- Neutralstellung. Ich habe mit einem selbstnivellierendem Laser
die Mitte der Tragfläche eingelesen ( 0Grad) und das gleiche auf das Höhenruder übertragen. Komm ich mit dieser Einstellung erstmal klar?? Zum CG, Anton gibt 420 – 450 mm vor. Jedoch ist nicht ersichtbar, von wo !
Meint er Vorderkante Nasenleist, wovon ich ausgehe, oder Rumpföffnung? Auf wieviel mm hast Du die F4 ausgewogen ? Für Deine Meinung sowie Antwort wäre ich sehr Froh. Im vorraus lieben Dank und sonnige Grüße aus Mallorca, Ralf Büge